Een meisje uitkiezen om het middelpunt van je aandacht te zijn

Opnamestudio

 

 

 

 

 

Er zijn verschillende opties als het gaat om het opnemen in een opnamestudio. Het hangt echt af van uw behoeften. Hoef je maar één instrument tegelijk op te nemen? Moet je drums opnemen, dan bas, dan gitaar?

Laten we deze vragen een voor een nemen.

Hoef je maar één instrument tegelijk op te nemen?

Als u speelfilms maakt, d.w.z. actie, suspense of avontuur, hoeft u misschien maar één personage tegelijk op te nemen. Tenzij u de muzikale tak van de Jones/Bunting/Cumber-stink bent, mag er nooit meer dan één persoon tegelijk worden opgenomen.

Elk geluid moet acteur-proof zijn.

Elk geluid moet zo “overtuigend” mogelijk zijn, zonder merkbare effecten, tenzij van uw eigen computer. Elk geluid moet afzonderlijk worden opgenomen, en vervolgens worden samengevoegd wanneer u dat wilt. Neem niet één geluid tegelijk op, want dat werkt minder effectief aan het eind van de opname, wanneer alle geluiden moeten worden samengevoegd. U wilt dat elk opgenomen geluid zoveel mogelijk persoonlijkheid heeft, en indien mogelijk zal dit het eindproduct geloofwaardiger maken voor de uiteindelijke luisteraar. Als je genoeg sporen hebt, kun je het eindresultaat stereo-iseren, zodat het meer lijkt alsof je een afgewerkt product hebt gemaakt. Veel mensen doen dit, maar pas op dat de uiteindelijke mix niet te veel lagen sporen bevat. Te veel lagen kunnen je geluid vertroebelen, en het kan meer tijd kosten om het goed te krijgen.

Moet je drums en bas in dezelfde ruimte opnemen? Zo ja, hoeveel sporen van elk? Het kan goed zijn om de eerste paar takes van drums en bas op hetzelfde spoor te hebben. Het is dan gemakkelijker om de drums aan het begin van de sessie te mixen, omdat ze dan wat meer ambient zijn dan de bas. Alan Parsons gebruikt vaak de eerste take van een gitaarsolo om naast de zang van het nummer te zetten.

Als je een paar takes nodig hebt van een grote gitaarriff, kan het de moeite waard zijn om te investeren in twee goede gitaren, genoeg bas en drums voor een 4:1 drumvulling in het nummer. Als je ritmegitaar opneemt, zijn twee microfoons waarschijnlijk nuttiger dan één. Hetzelfde geldt voor basgitaar, twee microfoons zijn nuttiger dan één. Wat je ook doet, koop geen apparatuur die je niet nodig hebt. Je moet het snel verkopen als je het niet gebruikt, anders wordt het een grote hoofdpijn.

Wil je vocalen opnemen over je gitaar?

Natuurlijk doe je dat. Het is altijd het beste om alles samen op te nemen.

Ok, je hebt het gedaan. Nu, heb je een liedje met hooks?

Zo ja, welke zijn dat? Zijn er bepaalde woorden die je aandacht trekken als je de andere dag naar die kruidenierswinkel gaat? En in een melodielijn, of in een paar akkoorden? Wat is er eigenlijk “pakkend” aan die dingen?

Nou, “pakkende” woorden of zinnen van iemand anders, of van ons, is niet waar ik het over heb. Ik heb het over het gebruik van woorden, zinnen, en teksten in een lied. Als iemand anders drummer of back-up gitarist deze heeft opgenomen, zijn ze “in de business.” Er zijn genoeg voorbeelden waar dit misbruikt is. Neem bijvoorbeeld de liedjes van arena’s favoriete groepen. Wat gisteren aanstekelijk was, is vandaag niet meer zo goed, en een Tomorrow Night’s Here-liedje van vandaag wordt niet vergeleken met een Tomorrow Night’s Here-liedje van twee dagen later.

In deze business, moet je anders zijn. Je moet iets doen wat niemand anders doet of probeert te doen. Anders zul je alleen maar een ander soort muziek maken.

Verras iemand met je muziek, met een beetje slimme woordspeling of muzikale stijl waar niemand anders aan heeft gedacht. De melodie, teksten en akkoordenreeksen van je liedjes moeten een unieke draai geven aan je eigen liedjes.

rijmen

Met andere woorden, je wilt niet dezelfde tekst gebruiken als je een liedje schrijft. Ze moeten zo verschillend zijn dat ze niet terug te brengen zijn tot een bepaald thema.

De melodie

Bij het kiezen van een melodie moet je niet zomaar een melodie gebruiken. Net zoals je de grappige en droevige, en snelle en langzame liedjes gescheiden houdt, maak je snelle en snelle liedjes verschillend.

Een meisje kiezen

Als je een meisje uitkiest om in het liedje in het middelpunt van de belangstelling te staan, wil je een cool meisje uitkiezen, dat van coole dingen houdt. Of, je zou een meisje kunnen kiezen dat je wilt aanspreken bij het tween publiek in een bepaalde leeftijdscategorie.

In de tween jaren, zijn meisjes onschuldig en moeilijk. Velen van hen zouden graag het “Cool Girl” imago hebben en passen in het “Sheriff rap” soort genre. Sommige van de muziek.

lees meer:

Leave a Reply

Your email address will not be published.